Mesej Ringkas Buat Pelajar

 



Baru-baru viral gambar di atas dari page Accountingph yang memberi mesej kepada semua pelajar di luar sana untuk tidak pentingkan diri. Kalau dulu kita pentingkan diri dan tidak endah dengan orang lain samada ada dia dapat atau tidak pesanan Lecturer. Ini bukan masanya. 

Memang menjadi yang terbaik dan dekan adalah impian. Tapi tidak salah jika kita juga menjadi insan yang terbaik dan berbakti pada rakan yang lain. 2020 membawa kita kepada norma yang baru, iaitu lebih kepada segala aktiviti di atas talian terutama di aktiviti pembelajaran dan pengajaran. Ramai di luar sana yang tidak dapat akses internet dengan baik. Atau, miscommunication. Maka, sesuai dengan pesanan di atas, jangan selfish. Selagi kita boleh ingatkan rakan, selagi kita boleh bantu mana yang tertinggal. Bantulah. Manatahu itu adalah asbab rezeki anda melimpah ruah di masa hadapan 😇

Post a Comment

15 Comments

  1. Betul tu , I have encounter with this situation , selfish people memang ramai tapi there's still good one juga

    ReplyDelete
  2. betul..skg dah tahun 2020..buang la attitude yg pentingkn diri tu..Jadi la pelajar atau kawan yg disukai ramai..kita baik ramai syg..ramai kawan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul. Bila kita tolong orang, orang tolong kita XD

      Delete
  3. il put it in mind, i ambik language classes saja, but still " student " kan?

    ReplyDelete
  4. Betul tu.. Bantu rakan yg mana tak sampai info tu..
    InsyaAllah kita permudahkan urusan org lain, Allah permudahkan urusan kita :)

    ReplyDelete
  5. Mesej ringkas dan harapnya semua faham. Bantu mana yang termampu mempermudahkan urusan orang lain. InshaAllah urusan kita juga akan dipermudahkan.

    ReplyDelete
  6. Selamanya kita belajar. So everywhere we go, please. Consider other too. Simple je mesej macam ni moga senang dihadam. Pegang satu, what goes around, comes around. :)

    ReplyDelete
  7. Tidak kira norma baru atau bukan, memang semuanya tidak harus pentingkan diri saja. Sebagai student atau sebagai orang yang bekerja, segala info yang lecturer atau boss sampaikan haruslah dikongsi bersama. Bantu sesama sendiri. Permudahkan urusan sesama sendiri.

    ReplyDelete
  8. Remind each other.. Tak salah berkongsi ilmu..

    ReplyDelete