5 Tips Untuk Mendapatkan duit sebagai Student

Sebagai student, sudah tentu kita mahu cari pendapatan sampingan sebab tidak mahu sudah susah kan parents kan?

Nah!

Berikut adalah tips untuk mendapatkan duit sampingan bagi seorang student.

 

1. DROPSHIP

Untuk menjadi seorang dropship. Amat mudah dan amat sesuai bagi student. Kerana, TIDAK PERLU PEGANG STOCK, TIDAK PERLU MODAL, TAK PERLU POS BARANG,  Hanya Perlu RAJIN MEMPROMOSIKAN BARANG/PRODUK. Dropship ni anda perlu seorang supplier yang trusted untuk mudahkan kerja anda. Dropship termasuklah menjual kasut, menjual tudung, pakaian, jam tangan dan sebagainya.

 

2. MENJADI AGENT

Agent bagi mana-mana produk dan promote barang tersebut di mana yang anda rasa perlu. Samada luar talian atau online. Tapi, jadi agent, perlu modal tau.

 

3. MEMBUAT SERVICE

Membuat perkhidmatan seperti runner, membuat gubahan bunga, edit gambar dan sebagainya. Cara ini juga tidak perlu modal yang banyak. Yang perlu adalah tenaga dan masa.

 

4. KERJA PART TIME

Untuk pekerjaan ini. Amat memerlukan masa yang boleh dikatakan memakan masa yang banyak berbanding cara-cara di atas. Oleh itu, anda perlu bijak dalam mengatur masa dan membuat jadual. Iaitu antara belajar dan kerja.

 

5. MEMBUAT MINI BUSINESS

Nah, cara ini memang semakin populor di kalangan student. Terutama selepas pkp ni. Heheheh. Ok mini business termasuklah menjual chocojar, menjual kek dan sebagainya. Tapi perlu modal, tenaga dan masa tau.

 

Ok, itu saja tips dari admin. SEMOGA BERMANFAAT ! DAN TERUS SUKSES.

Jika ada cadangan dan pandangan. Atau tips tambahan. Bolehlah share komen anda dibawah ;)

 

Post a Comment

0 Comments